February 17, 2009

70... nat





kanske inte så intressant, men stort för mig - min första runda under 80.

jag vet att många bananer hävdar att de är singelhandikappare, men jag har enormt svårt att tro att dessa spelare skjuter under 80 på en regular basis. spelar man poängbogey, som man ju ofta gör i sverige (helt vansinnigt i mitt tycke, men det tar vi inte här) så är det till exempel poängmässigt sett, lika bra att skjuta birdie, kvadruppelbogey, par, birdie, trippelbogey (5 över par för 8 poäng) som det är att skjuta par, par, bogey, par, bogey (2 över för 8 poäng).

i och med detta så kan man säga att denna 78 är lika med att skjuta 2 över par i sverige. 
jo. den logiken stämmer precis!


1 comment:

thomas holmgren said...

Mycket bra gjort. Du far som andra tennisspelare satsa pa golfen Trakigt med DC matchen men Sverige ar nog inte battre just nu Kram Thomas